Найнеймовірніші екзопланети, виявлені в 2019 році

Кількість знайдених екзопланет обчислюється зараз в тисячах. Кожен світ унікальний і чужорідний. Але деякі так сильно виділяються, що цей рік став особливим для мисливців на позасонячні планети.

1. Проксима Центавра b

Планета знаходиться в «зоні життя» зірки – регіон з необхідною для рідкої води температурою. Її знайшли практично на «задньому дворі» під час унікальної компанії Red Blue Dot. Вона приблизно в 1.3 рази більша за масу Землі й її орбіта займає близько 5% відстані від Землі до сонця. Команду очолював Гільем Англад-Ескюде з Лондонського університету королеви Марії.

1. TRAPPIST-1

Інтерпретація художника карликової зірки і її трьох планет, за розміром і температурі нагадують Венеру і Землю.

Це була неймовірна астрономічна знахідка. Група виявила докази існування трьох екзопланет, подібних Венері і Землі. І це дивно, якщо враховувати, що TRAPPIST-1 – ультрахолодних карлик, і раніше біля подібних об’єктів планет не спостерігалося. Ці знахідки цікаві, тому що за їх атмосферами легше спостерігати. Особливо якщо це населена среда, адже зірка досить тьмяна. Командою керував Майкл Гіллон з Інституту астрофізики і геофізики в Університеті Льєжа в Бельгії.

1. Кільця планети обертаються не в ту сторону

Художня інтерпретація химерної кільцевої системи J1407b.

У 2015 році дослідники припустили, що дивна серія затемнень навколо зірки J1407b може бути викликана планетою з величезною кільцевої системою. Тільки на початку цього року команда опублікувала ще один документ з припущенням, що така схема буде працювати тільки якщо кільця обертаються в протилежну сторону від орбіти навколо зірки. Як би нестабільно це не звучало, але такий стан кілець може зберігатися протягом більш ніж 100000 років. Дослідженням займався Метью Кенуорті з Лейденського університету в Нідерландах.

1. Три планети навколо двох близьких зірок

Художнє бачення обертання трьох планет навколо двох зірок.

Всі ми чули про системах схожих на Татуїн із “Зоряних війн», де орбіта планети охоплює дві зірки. Але виявляється є ще більш вигадливі комбінації. Вчені знайшли систему, в якій три планети обертаються навколо двох зірок, розташованих дуже близько один до одного (HD 133131A і HD 133131B). Дослідники вивчають її пильніше, щоб розглянути, як подібні Юпітеру планети починають розвиватися з довгих і витягнутих орбіт. Команду очолювала Джоанна Теске з Інституту Карнегі.

1. Планета, що обертається навколо трьох зірок

Планета в системі HD 131399, що обертається навколо трьох зірок.

Дивно, що може існувати цілий світ, стурбована власним виживанням в трьох орбітах. Але він є! Система HD 131399 показує планету з найширшою відомої орбітою в мультізвездной системі. Якщо раніше астрономи сумнівалися щодо такої можливості, то зараз вони шукають подібні об’єкти. Командою керував Кевін Вагнер з Університету штату Арізони.

1. Нова місія Кеплера додала ще 100 екзопланет

Космічний телескоп Кеплер і його K2-місія.

Кілька років тому космічний телескоп Кеплер (почесний мисливець на екзопланети) втратив можливість точно вказувати на об’єкти. НАСА розробили новий проект, використовуючи тиск Сонця, щоб стабілізувати механізм, і отримали більш продуктивний результат, ніж очікували. Цього року місія К2 оголосила, що пошук видав 104 об’єкта. Однією з найбільш перспективних знахідок була зірка К2-72, у якій чотири планети (можливо, скласти).

1. База Кеплера видає понад 1200 екзопланет

Деякі з багатьох планетарних відкриттів телескопа.

Хоча Кеплер і закінчив своє основне завдання, його дані зберігаються багато років. НАСА постійно аналізує інформацію, щоб зрозуміти, скільки з цих кандидатів стануть планетами. Останні результати показують, що 1284 з них з імовірністю в 99% будуть планетами. З них майже 550 – кам’янисті, а 9 розташовані в зоні життя.

1. Дитячої планеті всього 11 мільйонів років

Молода планета на орбіті зірки К2-33.

Раніше в цьому році астрономи оголосили, що виявили наймолодшу з раніше відомих планет, розташовану в 4.5 мільярди років від Землі. Цей супер-Нептун в 5 разів більший за Землю і його орбіта – 5 мільйонів миль, що робить його розпеченим. Вперше його знайшла місія К2, а потім підтвердили MEarth-North і MEarth-South в Арізоні і Чилі. Дослідження проводилося Ендрю Манном з Університету штату Техас в Остіні.

1. Ще одне місце для полювання

Диск, що оточує червоний карлик AWI0005x3s.

Поки обшукують всю Сонячну систему, вчені в рамках програми НАСА «Диск-детектив» знайшли потенційне місце для нових пошуків. Вони натрапили на навколозоряний диск (зазвичай зустрічається в молодих планетних системах) навколо червоного карлика AWI0005x3s. Зірка знаходиться всього в 212 світлових роках від Землі, що робить її привабливою для спостережень. Очолював проект Стівен Сілверберг з Університету Оклахоми.

1. дев’ята планета

Теоретична планета Дев’ять з Сонцем на тлі.

Хоча, технічно це не «екзопланета», але це все ж чужий світ, що став причиною хвилювань в громадськості. Планета Дев’ять вважається гіпотетичним об’єктом на краю Сонячної системи, орбіта якої займає 10000-20000 років. Використавши моделювання, дослідники повідомили, що її існування допоможе пояснити рух об’єктів у поясі Койпера (Крижана область за орбітою Нептуна). Дослідження проводили в Каліфорнійському технологічному інституті Костянтин Батигін і Майк Браун. Другий відомий тим, що виявив кілька об’єктів (розміром з Плутон) у зовнішній Сонячній системі.

Ссылка на основную публикацию